Search This Blog

Wednesday 30 November 2011

Lamunan Yg Terburai 2

Assammualaikumm...

Heeee nie aku rajin plak nk wat sambungan "lamunan yg terburai" 

Lepas aku form 5 aku duk umah jelah cam bebudak bese tp pastu aku rase bosan sgt,aku pon suh mak ayah masokan aku belajo komputer kt pekan terdekat,aku pon cam bese lah g lh blajo komputer ngan kawan sekelas aku yg duk dkt ngan umah aku..hehe kteorg bila xda kelas komputer kteorg g lh merayau2 ke cybercafe sebab mase tu aku ingat g popular frienster mase tu so leka friendster jeahh,maklumlh kat umah aku da komputer semata jepp xda internet.

Mcm semua budak pas spm kne ah isi bermacam2 borang pemohonan belajo,aku pon same ah isi jelah memane borang yg aku rajin nk isi,yg aku ingat aku isi borang upu jerk yg lain tu aku xisi pon sebab mak aku yg suh kakak aku isi heeee,pastu da lah sorg membe aku nie beria2 suh aku isi borang SPA,korg tahu mase tu aku xtahu pe ke jadahnya SPA niee,kawan baik aku ni lah duk gtau kt mak aku sal itu ni aku plak bodoh2 jep isi sebab xtahu pon nk sedapkn hati mak aku ngan kawan baik aku nie..

Dalam mase yg same plak atok belah mak aku sakit,aku pon sibuk jelah menjaga atok aku xfikir tentang nk sambung study,kt sepital tu lah aku berkg mandi,makan,solat sume kt situ sebab atok aku nie xley nk tinggal sangat sebsb nanty dia memberontak heeee dia garang gila ngan doctor tulah  sebabnya kne da org jaga dia,oleh sebab aku jaga arwah atok aku so aku xdapat nk g ikot mane2 tawaran yg dapat,kecewe tu kecewe gak tp aku rase dah tangungjawab aku sebab xda sape yg free mase tu.

Pastu aku ingat g aku dapat tawaran tingkatan 6,aku pon bodoh2 jerk g padahal aku xnk pon form6 sebab aku tau payah kot form 6 nak2 tok aku yg pemalas gile nie,aku pon g lh form 6 tu korg bygkn lah mak ayah aku kne hantar pastu amik aku hari2 sebab aku xdapat asrama lagi mase tu dahlah skolah tu jauh nun kat pekan jauh dari umah aku.lepas aku g orentasi seminggu kt situ aku dah rase aku xmungkin boleh bwk form 6 ni nak2 plak pat sains bukn sastera aku lg2 rase 
xmampu sebab aku xnk mik sains dah.

Aku dah rase cam putus asa dah mase tu tup tup aku pat tawaran blajo kt penang course engenering,aku pon ngan kecewe ckp kt mak aku yg aku nk g jauh sebab mase tu aku kecewe gak sebab budak yg selalu aku intai dari kelas tu dah berpunya hehehe aku nie emosional jd ngan bodohnya nk tinggalkn negeri aku wekkk bodoh bila pke derr,yeahh budak tu merangkap kawan terbaik aku tp dia xtahu yg aku tangkap shintan ngan dia sebab aku pandai sorok,ko bygkn aku 
ingat g mase dia bwk pasangan dia tu mase hari raye dan merangkap hari lahir aku,aku rasa cam gila ah adiah besday ialah pengenalan ngan "buah hati dia".mase tu aku rase cam kasihku dirampas kui kui senget,korg tahu rupa2 nya buah hati dia yg nk jumpa aku sebab dah xlarat dgr dia cite sal aku hari2 sampai muak kui kui....

Aku pon belayar jelah g penang,first time g negeri org aku kne gak kejutan bahasa,aku bukan nya terkejot bahasa penang tapi terkejut ngan longrat terenganu n also kelantan..kat penang tu memng kawan2 aku xtahu pon aku org negeri mne sebenarnya sebab aku dok sane aku ckp ganu xpon klate nak2 dalam umah aku tu da ramai dak pantai timur lagi ah bersemi,bila aku ckp aku org n9 semua masin2 xcaye siap label aku "ganu murtad" gile btol ah mase tu.

Pastu aku duk blajo jeah engenering kat sana tah cm hape tah nak2 aku bukan dak skolah teknik memang hazab jerk aku rase tp alhamdullilah aku mulai jth shintan kt course aku.pastu dalam tempoh tu aku dpat ah g kne g ujian bertulis kt n9 tok SPA tu,aku ingat g aku g seremban sendiri jep mak ayah aku xhantar aku pon, bila ngk mak ayah temankn org lain aku jd cemburu tp xpe aku dh bese berdikari, sampailah aku dapat urat suh g temuduga bygkn ah aku kt png kne lik 
n9 nk g temuduga dan mase tu aku da masok satu event nie,kira cam ajk tok event tu aku dah serba salah xtahu cne g mase tu,last2 aku lik n9 g temuduga pastu aku terpakse g li mc tpu dan yg best nya mase aku nk byr kt doctor yg bg aku mc tpu tu dia kte xpyh byr srbab dia sedang menolong aku,aku pelik aku tnye dia knape cmtu dia pon kte yg dia suka ngk ank muda cam aku sambung study sealiran ngan dia maksudnya mik medik walaupon aku mik separa perubatan 
jepp,hehehe siap dia doakn aku dpt lepas temuduga g serius aku terharu mase tu padhal dia xknl pon aku spe,pas lik penang lecture  aku  tu memng bengang gile ngan aku sebab aku xda mase Event tu berlansung..heheh

Pastu aku lulus temuduga dan dpt surat tawaran jd aku pon benti lh blajo kt penang,aku sedih gila mase dh pi dr penang mane x nye byk kenangan der kat situ hehe bila aku sterss meroyan aku akn pi ke pantai memlm ngan kwn aku dan menjerit terutama bila aku rindu kt mak ayah aku,kami jln2 kt lantai laut bila laut air nya surut sambil kutip2 cengkerang hehee memcam ah lg kenanganya.mase aku nk masok blajo kt kl nie plak cm bese kne ah g medical check up dan akuan sumpai bgai kan,mase aku g makamah seksyen nk wat akuan sumpah punyalh malu sebab kt Depan reramai org aku kne angkt sumpah maklum lh bilik penguam tu org ley dgr pe kita ckp malu gegile aku mase tu adess,mase aku sain kt borang tu penguam tu ckp ngan aku yg sain aku unik huhuhu yeah siap da gigi ngan mata bagai sain tu..dia kate kt aku ngk pada sain aku nie orgnya unik dan dia doakn aku semoga berjaya wahhhh dah dua org yg aku xknl doakn aku,terpana gak lh aku mase tu..

Heeee shukup ah setakat ni lu..nanaty aku sambung plak ngan lamunan yg terburai 3,aku nak g makan jap perot aku dah bunyi2 lagu best nie..

P/s : dah lame xmasak asam podeh..

No comments:

Post a Comment